Muzica, într-adevăr, unește
Concertul Placido Domingo Jr. & Friends a fost unul dintre momentele artistice craiovene importante ale primăverii. Sala Polivalentă s-a umplut, ceea ce este o performanță ce trebuie notată, pentru că există, încă, multe voci care spun că a susține un concert axat în special pe muzică de operă și clasică în Craiova este o întreprindere riscantă. Nu a fost așa, iar publicul a umplut Sala în așteptarea unui spectacol care să ofere o seară frumoasă. Și așteptările le-au fost răsplătite.

Orchestra Filarmonicii Oltenia, condusă de Marius Hristescu, foto – Daniel Botea
Astfel de evenimente au marea calitate de a scoate muzica simfonică și de operă din aria specialiștilor și de a o duce către marele public, care nu calcă foarte des într-o Filarmonică.
Fața de ceea ce anunțaseră organizatorii inițial, au lipsit tenorul Alin Stoica și muzicianul Vali Boghean. Astfel concertul a fost susținut de Placido Domingo Jr. , Irina Polivanova și Laura Bretan, și de orchestra Filarmonicii Oltenia, condusă de Marius Hristescu în calitate de dirijor.
Cei trei, alături de orchestră, au oferit o seară magică tuturor celor prezenți în sală, și cum printre spectatori au fost și mulți adolescenți și copii, este foarte posibil ca un astfel de concert să fi fost primul pas al lor către muzica de operă sau cea simfonică și, în curând, ei să devină spectatori de Filarmonică.
Numele de atracție al serii a fost Placido Domingo Jr., dar numărul care a electrizat sala a fost al Laurei Bretan. Nu doar vocea limpede și puternică, dar întreaga ei prezență, zâmbetul, bucuria ce i se citea în ochi, totul a contribuit la un moment cu adevărat magic. Desigur, tehnica ei vocală nu este la înălțimea celei etalata de Irina Polivanova, dar Laura are, fără îndoială, carismă scenică și este capabilă să electrizeze mulțimea. Dovadă că ea a fost prima care a ridicat spectatorii în picioare și care a smuls ovații la scenă deschisă.

Laura Bretan, aplaudată la scenă deschisă, foto – Daniel Botea
Irina Polivanova s-a făcut remarcată, în special, prin tehnică vocală și acuratețea sunetului, iar experiența ei pe scenele europene s-a făcut remarcată.
Principalul risc pe care Placido Domingo jr. trebuie să îl înfrunte de fiecare dată când apare pe scenă, este comparația cu celebrul său tată. De aceea, muzica interpretată de el a fost doar tangențial din zona operei, și asta mai ales când a cântat în duet cu Irina Polivanova. În rest el a interpretat piese din cu totul alte zone muzicale – tangou, cha cha, etc. Și astfel, concertul lui te duce mai curând cu gândul la Julio Iglesias decât la Placido Domingo.

Placido Domingo jr în duet cuIrina Polivanova, foto – Adrian Sora
De remarcat faptul că întregul mecanism tehnic a funcționat foarte bine, astfel încât spectatorii chiar au putut să se bucure pe deplin de concert.
Cristi Nedelcu
PS.
Trei detalii să zicem tehnice.
În primul rând scena a fost amplasată de-a lungul laturii mari a terenului (nu de-a lungul celei mici, așa cum s-a întâmplat la Richard Clayderman), ceea ce a îmbunătățit vizibil acustica.
În al doilea rând, lumea și-ar fi dorit un bis, poate chiar unul în care să cânte toți trei. Probabil că nu fusese pregătit, așa că spectatorii au plecat cu un ușor regret.
În al treilea rând poate ar trebui renunțat la a se vinde popcorn la astfel de concerte. Nu de alta, dar asta diminuează sensibil efortul de a reduce din atmosfera de Sală Polivalentă și de a o apropia de cea de Filarmonică.
0 comentarii