Reciclarea poate fi funny

Publicat de CristiNedelcu pe

Pentru unii reciclarea poate stârni amintiri din Epoca de Aur cum ar fi cei ”3 R” (Recuperare, Recondiționare, Refolosire) care ne făceau zilele amare pe la școală, pentru alții poate părea o modă hipsterească. Dar, dacă te plimbi puțin prin Dolj, o să vezi că multe câmpuri sunt realmente invadate de gunoaie.

Desigur, este efectul politicii de mediu dezastruoase pe care autoritățile județene o duc de mai bine de 30 de ani, dar și al inconștienței multor doljeni care aruncă gunoaiele pe unde le trece prin cap.

Comisia Europeană a adoptat în ianuarie 2018 prima stategie la nivel european privind materialele plastice. Conform acesteia, toate ambalajele din plastic de pe piață UE vor deveni reciclabile până în 2030, consumul de articole din plastic de unică folosință va fi redus, iar utilizarea intenționata a microplasticului va fi limitată. Cum stă România din acest punct de vedere? În legislație bine, în practică foarte prost.

Pentru 2020, Comisia Europeană a stabilit ca fiecare țară să recicleze minim 50% din deșeurile produse. Pentru România cifrele sunt mult inferioare, undeva la 14%.

Dacă trecem de la nivel macro, la nivel micro, ajungem la întrebarea ce putem face fiecare dintre noi pentru a reduce cantitatea de deșeuri?

Un răspuns concret l-au dat cei de la Virgin Green. Este o companie care a ales să facă din reciclare o afacere. Și nu orice fel de afacere ci una care pune în prim plan responsabilitatea față de mediu și respectul pentru natură.

Desigur știți toate proiectele acelea din grădinițe și din clasele primare în care se construiau tot felul de obiecte sau jucării din materiale refolosite. Este ceea ce numește reciclare creativă (upcycling). Ce au făcut interesant cei de la Virgin Green este că au ridicat acest concept la nivel de afacere.

După cum declară Ionuț Tihulca, fondatorul companiei:

 ”Virgin Green este locul în care sticlele de sticle primesc o nouă viață prin produse pentru casă realizate exclusiv din sticlă reciclată și materiale organice”

Cei care au înființat firma și-au dorit să crească o societate sustenabilă, care nu doar poluează și epuizează resursele naturale ci ocrotește mediul înconjurător prin decizii responsabile. 

1.       Virgin Green a apărut din dorința de a participa activ la protejarea naturii și crearea unui mediu de trai mai sănătos, mai sustenabil pentru noi și copiii noștri.

2.       Produsele noastre sunt realizate exclusiv din sticlă reciclată și materiale naturale

3.       Participi și tu la reciclarea sticlei într-un mod creativ și îi dai o nouă viață în casa ta

4.       Fiecare produs Virgin Green înseamnă o sticlă salvată de la a deveni deșeu

5.       Devii un exemplu pentru ceilalți și o încurajare la un trai mai sustenabil

6.       Intri într-o comunitate de oameni responsabili, care ocrotesc natura și trăiesc sustenabil

7.       Îți înfrumusețezi casa cu obiecte cu design unic, realizate din sticlă salvată de la poluare

8.       Ajuți la conștientizarea societății și la popularizarea produselor sustenabile pe piața din România

9.       Încurajezi o afacere făcută din suflet, pentru a proteja natura

10.     Prin produsele cumpărate ne transmiți susținerea ta și ne dai încredere să ne ducem misiunea de a proteja natura prin Upcycling mai departe

Decalogul Virgin Green

Dintre produsele Virgin Green mi-au atras atenția paharele upcycled. Acestea sunt realizate din sticlele recuperate. După cum spun cei de la Virgin Green

După ce salvăm sticlele din restaurante, baruri, cafenele sau gospodăriile oamenilor, uneori și din natură(păduri, șanțuri… obișnuim să le arucam și pe acolo)  le ducem la atelierul nostru din Bucovina pentru a le da o nouă viață. Spălate, tăiate și șlefuite cu grijă, paharele Virgin Green capătă o nouă viață.

Așa arată produsele

Și așa se obțin.

Așadar, ce putem face fiecare dintre noi pentru a reduce cantitatea de deșeuri? Dincolo de colectarea selectivă care ar trebui să devină normă de comportament pentru fiecare dintre noi, putem încuraja astfel de afaceri care reduc la minim impactul activității omului față de mediu.

Cristi Nedelcu

Categorii: publicitate

0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *